Duhan: Večeřa byl přísný učitel

03.06.2010 18:10

Duhan: Večeřa byl přísný učitel

Poprvé po svém jmenování do funkce asistenta trenéra u prvoligového mužstva fotbalistů 1. FC Brno se dnes objevil na stadionu v Srbské ulici Milan Duhan, pro mnohé fanoušky možná překvapivé jméno v novém realizačním týmu. Jeho přítomnost jsme využili k malému seznamovacímu rozhovoru.

Sedmatřicetiletého Milana Duhana si fotbaloví příznivci pamatují spíš jako hráče, který odehrál 154 zápasů v nejvyšší soutěži. Jeho trenérská kariéra je vlastně ještě na startu, i když například v Hlučíně udělal obrovský kus práce se zdejší mládeží. Sportovní ředitel a nyní i trenér 1. FC Brno Karel Večeřa si ho za svého asistenta jistě nevybral náhodou.

„S panem Večeřou se znám z dob, kdy mě v Brně učil na Fakultě sportovních studií. A musím říct, že byl hodně přísný. Ale to je v pořádku. Chtěl mě jako asistenta už do Baníku Ostrava, jenže tehdy jsem měl smlouvu v Hlučíně a nechtěl jsem utíkat od rozdělané práce. Na druhý pokus nám to teď ale vyšlo,“ poznamenal Duhan.

Zatímco s Karlem Večeřou se dobře zná už několik let, s dalším novým asistentem Petrem Čuhelem prakticky vůbec. „S Petrem Čuhelem jsem se seznámil vlastně až dnes na klubu. Schůzku celého trenérského týmu pak máme naplánovanou na tento čtvrtek. Tam si do detailů vyjasníme kompetence, i když jistou představu už samozřejmě mám,“ doplnil Duhan.

V úvodu letní přípravy se bude muset seznamovat i s mužstvem. „Brno jsem viděl v televizních zápasech, na jaře to byly tuším tři zápasy. Tehdy jsem ještě vůbec netušil, že sem půjdu, takže jsem to nesledoval nějak cíleně. Určitý obraz o týmu však mám. Hodnotit to ovšem moc nechci, z role pozorovatele televizních zápasů je to těžké. Vůbec například nevím, jaká je situace v kabině,“ nechtěl dělat unáhlené závěry bez potřebných informací.

Jeho předsevzetí před započetím práce v klubu je včak jasné. „Chci být přínosem pro realizační tým i pro celý klub. A naším společným cílem musí být nějaký úspěšný výsledek. Brno na to určitě potenciál má,“ věří Milan Duhan.