Kometa by měla hrát útočněji, sděluje její trenér Kýhos

07.04.2013 20:10

Kometa by měla hrát útočněji, sděluje její trenér Kýhos

  9:45
Hokejovou Kometu Brno vedl ve čtyřech různých sezonách, jen v jedné z nich však byl trenérem od začátku do konce. Teď by Vladimír Kýhos rád přidal další.
NÁVRAT. Trenér Vladimír Kýhos se na play-out vrátil na lavičku hokejistů Komety

Vladimír Kýhos | foto: Jiří Salik Sláma, MAFRA

Po necelých čtyřech letech se Vladimír Kýhos s rodinou znovu nastěhuje do Brna. "Dcera, co tehdy byla malinká, už začne chodit do školky. Ta druhá do školy," prozrazuje 56letý trenér.

Zdejší Kometu dovedl do prvoligového semifinále i finále, v extralize však na její střídačce strávil dohromady jen deset utkání - z toho šest v letošním play-out. Nyní se dočká nové šance poté, co s klubem podepsal dvouletou smlouvu. "Mám radost. Na Brno mám dobré vzpomínky, to víte moc dobře," poznamenal Kýhos.

Váš odchod však byl hodně náhlý, po odkoupení extraligy jste skončil už po čtyřech kolech.
To se v hokeji stává. Byla to shoda náhod. Začalo to hned na úvod přípravy na ledě, kdy jsem přijel pozdě, protože mi bouchlo na dálnici auto. Pak jsem kvůli kolenu měsíc nebyl na ledě s mužstvem. Všechno dělal Baďouček (tehdejší asistent - pozn. red.) a komunikace nebyla ideální. To přineslo následky.

Mužstvo jste přebral po Zdeňku Venerovi, který s Kometou došel až do finále. Počítáte, že kvůli tomu na vás budou vyšší nároky?
Každý trenér musí mít výsledky, aby s ním byla spokojenost. Když je mít nebudete, tak vás nikdo chválit nebude. Budeme se chtít dostat do play-off, to je cíl každého mužstva.

Jak by podle vašich představ měl vypadat tým v nové sezoně?
Tým je tady dobrý. Jestli rok předtím byl ve finále, tak přece ti kluci nemůžou zapomenout hrát hokej. Samozřejmě ale nějaké změny budou a budeme koukat, kde seženeme náhrady za hráče, co odejdou.

Zatím je jistý jenom odchod obránců Bičánka s Valachem?
Ano. Bez smlouvy je ještě Švrček, končit asi bude také Petrovický. Víc vám zatím neřeknu, tyhle věci budeme postupně řešit.

Co útočník Roman Erat?
O tom jsme se bavili. Já bych měl zájem, aby pokračoval, ale uvidíme, protože tam jsou určitá nařízení ze svazu ohledně juniorů.

Jaký na ně máte názor?
Myslím, že jsou úplně nesmyslná. Aby hrál někdo, kdo na to nemá, je špatné. Asi to dopadne tak, jak to dělá Růža (Vladimír Růžička - pozn. red.) ve Slavii celou dobu. Zaplatí si první dvě lajny a dál budou hrát mladí. Kdyby se odhlasovalo uzavření ligy, tak by ten krok měl nějaký smysl, ale takhle ho moc nemá. Proč bychom měli dávat možnost klukům, kteří k tomu přijdou zadarmo? Ti o dva roky starší na to budou doplácet a nebudou mít kde hrát.

Tým si budete skládat sám?
S kolegy a s Liborem (majitelem klubu Zábranským - pozn. red.). Ten se po zkušenostech z poslední sezony bude víc věnovat této manažerské práci.

Nebylo to tak i dřív?
Když jsem tady byl poprvé, tak do toho moc nemluvil. Nechal si říct názor trenéra a buď ho schválil, nebo ne. Ale mě se každý ptal, jaké je s ním těžké pořízení, přitom já jsem s ním neměl žádný problém.

Poté vám však vyčítal sázku na špatné hráče, jako byli obránci Křetínský nebo Mojžíš.
Samozřejmě. To byla moje rozhodnutí, za která jsem byl zodpovědný, a nebránil jsem se tomu. Pro mě byl Křeťa dobrý hokejista, a že ho tu publikum nepřijalo, to neovlivním. Nemůžu chodit po fanoušcích a říkat jim, aby ho měli rádi.

Typově by měl váš tým vypadat jak?
Potřebné typy tady jsou. Útočníci jsou šikovní a brusliví, viz třeba Kuba Svoboda nebo Honza Hruška. Ti se hodí na hokej, který ode mě znáte, nějaký pátek jsem tu působil. Nechci říkat, že je spíš dopředu, protože dnes se spíš dopředu hrát nedá, ale je to agresivnější a útočnější hokej. Jestli budeme nějaké typy potřebovat, tak je budeme shánět, ale hráčů je tady dost.

Chcete tedy, aby hrál tým ofenzivněji než za trenéra Venery?
Určitě. Zdeněk Venera je známý obrannou hrou a spíš opatrným hokejem. V tom by měla být změna. I když dnešní hokej směřuje k tomu, že pět lidí hraje dopředu a pět dozadu. Rozdíly mezi levým a pravým křídlem nebo centrem se mažou.

Vašimi asistenty budou Martin Pešout a Karel Beran. Jak s nimi budete mít rozdělené role?
Oni budou mít na starosti hlavně přípravu, ale já u toho samozřejmě budu taky. Nebude to tak, že bych si sedl na tribunu, kouřil doutník a koukal se, jak trénují.

Pídil jste se vlastně po tom, proč se Kometa v uplynulé sezoně tak propadla?
Samozřejmě mě to zajímá, ale vždycky jsou tam dvě strany. Jedna má takový názor, druhá jiný. Člověk si z toho musí vybrat. Třeba v Litvínově jsem potkal Divocha (Tomáše Divíška, který Kometu v lednu opustil - pozn.red.) a mluvil jsem s ním. Mluvil jsem i s lidmi tady. Ale nepátral jsem po nějakých detailech a myslím, že mi to nepřísluší hodnotit. Stejně už se s tím nedá nic dělat, je třeba zavřít dveře a otevřít novou sezonu.

Věříte, že dopadnete lépe než v Litvínově a Karlových Varech, kde jste skončil vždy už v první polovině sezony?
Musím být optimista. Když to řeknu zaobaleně, tak v Litvínově i ve Varech jsem musel bojovat s něčím, s čím se moc bojovat nedá. Proto si myslím, že to dopadlo, jak to dopadlo. To tady podle mě snad nehrozí.

Zdroj: https://brno.idnes.cz/clanek.aspx?c=A130408_1914238_hokej_ald