Nechci dělat velká prohlášení. Jen tvrdě pracovat, říká nový kouč Brna

30.11.2011 11:36

Nechci dělat velká prohlášení. Jen tvrdě pracovat, říká nový kouč Brna

Loni sledoval zápasy Zbrojovky jako asistent trenéra, letos na podzim jako divák. Ale prožíval je podobně. "Po gólech jsem radostí neskákal, protože jsem měl po operaci kolena, ale byl jsem rád," vypráví Petr Čuhel.

 
 

"Vždycky budu přát úspěch klubu, ve kterém jsem s přestávkami od svých patnácti roků." A který nyní povede jako hlavní trenér.

"Hrozně bych si přál, aby tady teď stál někdo jiný a Brno směřovalo do první ligy. Ale realita je jiná," říká 46letý kouč, který se domluvil na rok a půl dlouhé smlouvě s opcí.

Byla pro váš příchod důležitá osoba sportovního ředitele Zdeňka Kudely, se kterým jste dlouho pracoval v Mladé Boleslavi?
Bylo to pro mě důležité, ale hlavní je, co bude dobré pro klub. A věřím, že mu příchod nových lidí pomůže.

V létě jste ze Zbrojovky musel odejít, nyní se vracíte. Jaký z toho máte pocit?
Jsem rád, že jsem dostal nabídku. A také, že zaznělo, jaké je opravdová situace klubu – sportovní i ekonomická. Nechci dělat žádná velká vyhlášení, ale tvrdě pracovat, aby se klub dostal nahoru.

Teď je ale Zbrojovka naopak dole, neodrazovalo vás to?
Právě proto jsem měl nutkání to vzít. Určitě se nezbavuju pocitu zodpovědnosti za sestup, a proto bych chtěl svým působením dokázat, že klub patří jinam.

Jak to bylo v létě s vaším odchodem?
Sestoupilo se a René Wagner si vybral za asistenta Marka Zúbka, což jsem respektoval. Nerozešli jsme se vůbec ve zlém. Já jsem doteď zklamaný z toho, že se sestoupilo, ale neodcházel jsem zhrzený.

Jak se těšíte na pozici hlavního trenéra? V posledních letech jste pracoval hlavně jako asistent.
Určitě je to trošku jiné, ale i když budu hlavní trenér, tak pro mě pořád bude hlavní týmová práce.

Jaký máte cíl pro jarní část?
Určitě budeme chtít skončit co nejvýš, ale žádný konkrétní úkol jsem nedostal.

V další sezoně máte bojovat o postup?
Teď je hlavní zachránit druhou ligu, stabilizovat kádr a připravit perspektivní mužstvo, které reálně může hrát o postup. To je úkol pro příští půlrok, ne žádný konkrétní zisk bodů. Pokud bude mužstvo připravené, tak do další sezony určitě půjdeme s tím, aby se postoupilo. Ale o tom je teď brzo mluvit, nyní hrajeme o záchranu ve druhé lize. Taková je sportovní i ekonomická realita.

Proč je podle vás Zbrojovka v tabulce tak nízko?
Myslím si, že ze začátku sezony byla velká očekávání. Když to potom nevyšlo, tak si hráči nevěřili, dostali se pod psychický tlak a zápasy nezvládali. To na mužstvu zanechalo stopy.

V zimě mají mužstvo doplnit především mladí hráči. Bude to stačit, aby se zvedlo?
Myslím, že tu máme kvalitní mladé hráče. Ale budeme potřebovat, aby všichni odváděli maximum. V minulé sezoně, kdy jsme sestoupili, i v té současné se to ne vždy dařilo. To bude práce pro nás, aby v každém tréninku i zápase byla ze strany hráčů maximální snaha.

Co teď hráče čeká?
S Róbertem Kafkou budou trénovat do 14. prosince. Já nastupuji až 1. ledna, mým nynějším úkolem je bavit se o složení mužstva a nachystat zimní přípravu.

Zdroj: https://brno.idnes.cz/clanek.aspx?c=A111129_112657_fotbal_elv