ZBROJOVKA v lize EXCELENTNĚ!

31.07.2012 13:33

Zdroje:

brnensky.denik.cz

idnes.cz

fczbrno.cz

fotbal.cz

 

Zbrojovka start zvládla. Na Slovácku vyhrála gólem Pernici

Fotbalisté Zbrojovky slaví proti Slovácku vítěznou branku Luďka Pernici.

Fotbalisté Zbrojovky slaví proti Slovácku vítěznou branku Luďka Pernici. Autor: DENÍK/Stanislav Dufka

 

Uherské Hradiště, Brno – Úvodní kolo fotbalové Gambrinus ligy přisoudilo brněnskému nováčkovi derby na Slovácku. Zbrojovka díky brance Pernici z páté minuty zvítězila 1:0.

Už jsme tady! pokřikovali brněnští fanoušci po úvodním hvizdu rozhodčího Jecha v prvním kole nejvyšší soutěže. Na hřišti Slovácka tak přivítali první ligu a důvod k oslavám jim dali také hráči, které přijeli podpořit. Zbrojovka zvítězila 1:0. „V prosinci jsme byli čtrnáctí ve druhé lize, teď jsme vyhráli na Slovácku v první lize. Musím se uklidnit vevnitř, abych neskákal do stropu. Domácí měli jen nakopávané balony, jinak jsem nic neviděl. Klobouk dolů, co předvedli kluci vzadu," pochválil brněnskou obranu kapitán Petr Švancara.

Povedenější vstup do obnovené premiéry v nejvyšší české soutěži si fotbalisté Brna nemohli přát. Po centru Zavadila vznikla v páté minutě před domácí brankou skrumáž, ve které se prosadil obránce Pernica a poslal Zbrojovku na hřišti Slovácka do vedení. „Truska (Jan Trousil – pozn. red.) mě celou dobu při standardkách držel, ale vymanil jsem se a hlavou se mi podařilo dostat míč do sítě," povídal spokojený střelec.

Chuť nováčka

Od začátku zápasu byl na brněnských hráčích patrný velký elán a hlad po nejvyšší soutěži. Většina prvního poločasu se odehrála na polovině Slovácka. V dalších šancích neuspěl aktivní kapitán Švancara, který nejprve střílel slabě, pak jeho pokus zblízka zblokoval stoper Košút. „Jsme rádi, že jsme vyhráli, pomohl gól v páté minutě, po němž jsme se zklidnili a mohli jsme hrát z obrany na brejky. Mrzí mě, že jsme tři čtyři z nich nevyužili. Musí nás ale těšit, že jsme Slovácko, které má velkou sílu v ofenzivě, nepustili do žádné vyložené brankové šance," uvedl brněnský kouč Petr Čuhel.

Ránu Šoljiče zastavil obránce a pěknou střelou z voleje se prezentoval také druhý brněnský forvard Jurdík, ale napálil míč pouze do brankáře Melichárka. Domácí zahrozili až v závěru poločasu, ovšem přímý kop z dvaceti metrů poslal Kerbr jen do hráčské zdi. Po centru Paška pak ještě v pokutovém území hlavičkoval brněnský kapitán Švancara nad branku.

I po přestávce začala Zbrojovka aktivněji, ale v poslední půlhodině si Slovácko vytvořilo tlak, seskupený val Brna však překonávalo velmi obtížně. Branku ohrožovali spíš hosté, tečovanou střelu poslal vedle brány střídající Senegalec Fall.

Soukup: Zbabělý výkon

Z vytažené hry Slovácka těžil útočník Švancara, který šel nejprve sám na brankáře Melichárka, ale neprostřelil ho. Vzápětí poslal schovanou ránu těsně vedle tyče. Fotbalisté Slovácka ještě v závěru tlačili, ale výhru Zbrojovce nesebrali. „Brno chtělo hrát, vytvářelo si šance, my jsme podali zbabělý výkon, takhle se nemůže sedmý tým loňské sezony prezentovat před domácími fanoušky. Ale nerozhodla pátá minuta, Brno mělo i další šance, po zásluze si odváží tři body. Zbrojovka byla lepší a my horší, máme důvod se zamyslet, jak budeme pokračovat dál," hřímal trenér Slovácka Miroslav Soukup.

Slovácko neporazilo Brno ani na čtrnáctý pokus v řadě a poosmé nedalo gól. „Špatný zápas, výkon i výsledek, bez náznaku šance, nic. Bylo to katastrofa, dostaneme v páté minutě gól a je konec, je po nás. Neběhali jsme, neměli jsme přečíslení, nic překvapivého, všechno od obrany až do útoku vázlo. Švanci vyhrával hlavy, to mi hlava nebere," nechápal útočník Slovácka Libor Došek.

1. FC Slovácko – FC Zbrojovka Brno 0:1 (0:1)

Branka: 5. Pernica. Žluté karty: Kubáň – Kaufman. Střely na branku: 1:6. Střely mimo: 3:5. Rohové kopy: 1:6. Rozhodčí: Jech – Košec, Paták. Diváci: 6152

1.FC Slovácko: Melichárek – Reinberk, Košút, Trousil, Kubáň – Daníček (46. Trávník), Kerbr (58. Kovář), Volešák, Martykán – Kuzma (73. Lukáš), Došek.

FC Zbrojovka Brno: Doležal – Pašek, Pernica, Kaufman, Šoljić – Husár, P. Mezlík, Lutonský (87. Halaška), Zavadil – Jurdík (59. Fall), Švancara (90. Buchta).

 

Švancara: Jsem z nás nadšený, ale teď už zase z hrušky dolů

Kapitáni obou týmů Jan Trousil a Petr Švancara.

Kapitáni obou týmů Jan Trousil a Petr Švancara. Autor: DENÍK/Stanislav Dufka

včera 10:08

Uherské Hradiště, Brno /ROZHOVOR/ – Brněnský kapitán Petr Švancara se vrátil na Slovácko, kde hrál naposledy první fotbalovou ligu a se Zbrojovkou si odvezl vítězství 1:0.

Na hřišti to vypadalo, že se do první ligy vrátil silnější, než ji před rokem opouštěl. Brněnský útočník Petr Švancara sice gól nedal, ale kličkoval, střílel, větral obranu Slovácka, které se na dva roky stalo jeho fotbalovým domovem a zamilovali si jej i fanoušci. V sobotu v Uherském Hradišti opět slavil, jen s hostujícími vlajkonoši. „Co předvedli na Slovácku naši fanoušci... Bojím se to říct, ale podle mě zvítězil náš kotel," radoval se čtyřiatřicetiletý forvard po výhře 1:0.

Na kolik vám vítězství ulehčil matný výkon Slovácka?

Do Slovácka se nebudu pouštět, mě moc těší, jak jsme se prezentovali my. To nikdo nechápe. V prosinci jsme byli čtrnáctí ve druhé lize, teď jsme vyhráli v první lize na Slovácku. Musím se uklidnit vevnitř, abych neskákal do stropu. Abych trochu odpověděl, od Slovácka jsem viděl jen nakopávané balony, jinak nic, standardky jsme si pohlídali, soupeř měl snad jen jeden roh.

Mohli jste dokonce vyhrát vyšší rozdílem.

Sám jsem měl dvě tři šance a ještě další příležitosti, kdy jsme šli tři na dva, což musím vyřešit do branky. Pomohl nám gól v páté minutě, ještě chyběl jeden, abychom se zklidnili, mohlo nás to mrzet. Ale klobouk dolů před klukama vzadu. Odvedli výbornou práci, musím pochválit i Perňu (Luděk Pernica – pozn. red.), jak se porval o hlavy s Došanem (Libor Došek). Všichni toho máme dost.

Petr Švancara.V prvním poločase jste ohrožoval slováckou branku i hlavou...

To zní strašně, abych já ohrožoval hlavou. Pojďme se domluvit, že to byl roh. (úsměv) Myslel jsem, že nejsem pomalý, ale pořád jsem. Dostal jsem perfektní balon od Paši a všichni jste viděli, jak to dopadlo, nemám hlavou šanci. Měl jsem však jiné příležitosti, které jsem měl vyřešit jinak, z toho jsem trochu zklamaný. Na druhou stranu jsem hrozně nadšený, jak se prezentovali ostatní.

Potěšil vás i výkon týmu?

Jasně. Před půl rokem jsme byli všichni dole, všechno kolem nás negativní. Ale co předvedli na Slovácku naši fanoušci... Bojím se to říct, ale podle mě zvítězil náš kotel. Fanouškům Slovácka jsem vděčný, jak se ke mně vždy chovali, ale Brno a naši příznivci se snaží. Budeme však pokorní, zase držet hubu a nachystáme se na Teplice.

Před zápasem jste se vyhýbal rozhovorům. Proč?

Nechtěl jsem nic vyvolávat, všichni jsme se koncentrovali jen na sebe.

Vyměnili jste si nějaká slova na hřišti s kapitánem Slovácka Janem Trousilem?

Nemám důvod se s ním o něčem hádat, to není náš styl. Truska dělá devadesát procent obrany Slovácka. Já jsem věděl, že překonat ho můžu jenom tím, že budu rozběhlý a on se zastaví. Při té šanci ve druhém poločase jsem toho měl dost, nevěřil jsem si na kličku. Asi jsem to měl řešit jinak a zasunout míč do branky. Přesto nebudu skromný. Byli jsme lepší a vyhráli jsme.

Petr Švancara

Cítíte satisfakci po vašem nečekaném konci ve Slovácku?

To vůbec ne. Fanoušci Slovácka se se mnou fantasticky rozloučili. Byl jsem na Slovácku nadšený a dva roky opravu spokojený. Takhle nepřemýšlím. Jsem šťastný za Brno i za fanoušky. A jsem rád, že jsem si dokázal, že na ligu pořád mám. Ale teď už zase z hrušky dolů.

Změnila se vaše hra s příchodem Pavla Zavadila?

Dobře, že jste se zeptal. My teď sklízíme s Perňou třešně, ale Pavel Zavadil je náš klíčový hráč, navíc ohromně skromný člověk. V pravý moment podrží balon, s Pavlem Mezlíkem si několikrát perfektně vyměnili míč, uklidnili hru, žádné nákopy. Naše strategie nám vyšla na devětadevadesát procent a Slovácko se nám přizpůsobilo. Hrálo, co jsme chtěli my. A takový Lutonský, který si připsal první start v lize? Nebyl to bůhvíjaký zápas, umí zahrát líp, ale můžeme mu pomoct a za dva roky bude třeba klíčový hráč Sparty. Jsme tam od toho, abychom mladým klukům pomáhali.

Jak se vám vpředu spolupracovalo s Milanem Jurdíkem?

Na můj vkus měl víc běhat, takhle jsem toho musel odběhat moc. (smích) Ve Spartě to měl těžké, ale věřím, že nám pomůže. Třeba Lami Fall mohl dát svůj první evropský gól a kluci vopálení měli u nich doma co slavit a tančit. (úsměv) Sice ani pořádně nevíme, kolik mu je, ale zapojil se do toho. Máme pomyslný provaz, který držíme, a snad to bude fungovat dál.